DiniErk






Ülkemizde "ölünce ben yakın" deme vasiyetleri artmaya başladı. Ve çoğu ünlü kişi öldükten sonra yakıldı. Halk arasında da ölüne yakılmak daha iyi sözleri de ayyuka çıkmaya başlayınca dini açıdan bir araştırma yapma gereği duyuldu.

Ve son söz olarak söyleyeceğimizi şimdi ikrar edelim ki,ölüyü yakmak daha iyi diyenin dinden çıktığını,imanını gittiğinin öğrendik.

Ve İslamiyette ölü yakmanın asla ve asla caiz olmadığını de bilgimiz ekledik.

Gelelim ölü yakma olayına..

Bugün dünya üzerinde pek çok inanç şekli vardır. Bu nedenle bir çok topluluklarda ölüleri için çeşitli işlemler yapılır ki bunların en güzel İslam'da olup Allah-u Teala'nın emrettiği gibi , ölenin toprağa gömülmesidir. Zira bu konuda Tâhâ, 20/ 55; Mürselât, 77/25-26; Abese 80/21-22 ayetlerinde gömülmeye işaret edildiği gibi, Maide süresinin 31. ayetinde "Yazıklar olsun bana, şu karga kadar olup da kardeşimin cesedini gömmekten de mi aciz kaldım!" diye söz edenin Hazreti Adem aleyhisselamın katil oğlu Kabil'in sözlerinden öğreniyoruz.

İster ehli kitap olsun ister kafir toplulukları olsun ölülerine çeşitli şekilde işlem yapmaktadır. Yakmanın dışında, mumya haline getirenler, kurda kuşa yem edenler, gömenler ve Suudi Arabistan'da Vehhabilerin yaptığı cesetleri ilaçlayıp gömdükten sonra eriyip yok olması da görülen defin şekillerindedir.

Peygamber efendimiz aleyhisselam da konu hakkında "Ölünün kemiğini kırmak, onu diri iken kırmak gibidir." (Muvatta, Cenâiz 15; Ebu Davud, Cenâiz 58-60; İbn Mâce, Cenâiz, 63)
sözünü ifade etmiştir ki, ölünün kemiğini kırmanın dirinin kemiğini kırmak gibi olduğunu anlıyoruz. Buradan ölüye zarar vermenin caiz olmadığı ortaya çıkmaktadır.

Türkiye’de yürürlükteki mevzuatta, “cenazeye kötü muamele yapılamaz” deniliyor ve bu da ölüyü yakmayı imkansız hale getiriyor. Hal böyle iken yine de ülkemizde öldükten sonra yakılmasını vasiyet eden kişiler olmaktadır.

İslam dinine ima eden kimse için ölü yakma caiz olmadığı gibi bunun iyi bir şey olduğunu söylemenin imanı götüreceği de beyan edilmektedir.

Din alimleri konu hakkında net olarak bu yönde bilgiler vermektedir. Bir Müslüman ölmeden önce “Beni kabre koymayın, yakın” dese de bu vasiyet kabul edilmez.denilmektedir. Böyle bir vasiyetin İslam’da yeri olmadığı böyle bir vasiyeti yakınlarının yerine getirmesinin doğru olmayacağı belirtiliyor. Müslüman olmadığını ikrar eden kişinin cenazesine hangi işlemin yapılmasını vasiyet ettiyse ona göre işlem yapmak gerektiğini belirten din alimleri bir Müslümanın asla yakılamayacağını beyan etmektedir. Bir Müslümanın gömülmesi gerektiği ayetlerle kesin iken bunu bir Müslümanın övmesinin de doğru olmayacağını belirtmek isteriz.

Yorumunuzu yazın

Daha yeni Daha eski

Sponsor



Sponsor