DiniErk






Sayıları 200 binin üzerine çıkan ve her geçen zaman yenilerinin de eklendiği hafızlık sertifikalı kişilerin yeterli eğitimi almadıkları ve verilen eğitimin hiç bir işe yaramadığını söyleyenlere Diyanet çalışanları da eklendi.

İnsanların kuru kuruya, sadece Kur'anı kerimi ezberleterek hafız olunmayacağının altını çizen ve hafızlık eğitimi müfredatlarının vakit kaybedilmeden değiştirilme gerektiğini ifade eden Diyanet çalışanları, verilen eğitime "edep, erkân, ahlak, oturuş kalkış, nizam, sosyal ve beşeri ilişkiler" gibi unsurların eklenmesini de istediler.

Diyanet Hak ve Adalet Sen Genel Başkanı İbrahim Kaya, yaptığı yazılı açıklamada "Hafızlık eğitimi gözden geçirilmelidir" diyerek hafızlık eğitiminin pek çok eksiği bulunduğunu, bu nedenle revize edilerek yeni bir düzenlemeye gidilmesi gerektiğini söyledi.

Hafızlık eğitiminin zor ve uzun bir eğitim süreci gerektirdiğine değinen Kaya, günümüzde hafızlık eğitiminde bazı eksiklikler bulunduğuna dikkat çekerek şunları söyledi:

“Hafızlık eğitiminin kolay olmadığını herkesin bilmesi gerekiyor. Hafızlık eğitimi alan öğrenciler çocuk yaşlarda bu eğitime başlıyorlar. Yatılı okuyan, aile özlemiyle yanıp tutuşan, kimi zaman arkadaşlarıyla anlaşamayan, kimi zaman eğiticinin eksikliği nedeniyle yaşanan sıkıntılar yüzünden oldukça meşakkatli bir eğitim süreci geçiriyorlar. Arkadaşlarıyla oyun oynayamayan, gezemeyen, diğer ilim ve bilimlerle ilgisi kesilen öğrenciler dış hayattan kopuk yetişiyorlar. Sosyal ve kültürel olarak eksik, beşeri ilişkilerinde zayıf oluyorlar.

EDEP, ERKAN, AHLAKTAN YOKSUN KUR'AN KARİLERİ 

Günümüzde hafızlık eğitiminin eksikliği tüm ilahiyatçılar tarafından bilinmekte ve çeşitli vesilelerle söylenmektedir. Medreseler de veya Kur’an kurslarındaki hafızlık eğitimlerinin müfredatı geniş tutulmalıdır. Hafızlık eğitiminde Fıkıh derslerinin verilmemesi, ilmihal derslerinin ise detaylı verilmemesi büyük eksikliktir. Medreselerdeki hafızlık eğitimleri başta olmak üzere, Kur’an kurslarının verdiği hafızlık eğitimleri revize edilerek sil baştan yeni bir müfredat hazırlanmalı, hafızlık öğrencileri; edep, erkân, ahlak, oturuş kalkış, nizam, sosyal ve beşeri ilişkiler, diğer ilim ve bilim dersleri de almalı ve mezun olduğunda diğer okullardan mezun olanlarla eşit düzeyde bilgiye sahip olabilmelidir. Sadece Kur’an-ı öğrenerek mezun olmak yeterli değil, ilim öğrenmesi de gerekir ve üstelik hem mesleki olarak hem de hayatı boyunca zorunludur. Zira imam veya müezzin olduğunda onun bilgisine bakılacak, bilgisi, onun nasıl bir insan olduğu hakkında bilgi verecektir. Sadece sınav kitapları okuyarak, o kitaplardan alınan bilgilerle başarılı olmak mümkün değildir. İlmini, bilgisini ilerletmek gerekir. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığı’nın alacağı önlemlerle mümkün olabilecektir. Hafızlık büyük bir meziyettir, önemine binaen hafızların iyi yetişmeleri, toplumu aydınlatacak, onlara rehber olacak bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak zorunludur. Hafızlığın yaşatılması ve geliştirilmesi için üzerinde önemle durduğumuz konular hakkında ilgililerin dikkat etmesi, gerekiyorsa bu konularda âlim düzeyinde kişilerin ve üniversitelerin konuyla ilgili bölümlerinden Hocaların katılımıyla çalıştay yapılması gerekir."

Yorumunuzu yazın

Daha yeni Daha eski

Sponsor



Sponsor